středa 1. března 2017

Tuhý šampon?? ...aneb jak jsem experimentovala s vlasy

Ne, nezbláznila jsem se a ani se ze mě nestává "lesana" (Neboj, Matěji, nohy si budu stále holit, protože tak to mám prostě ráda!). Ale náhodou mě reklama na facebooku nasměrovala na tuhé šampony. Prý jsou čistě přírodní, žádná chemie a vlasy po tom eňoňůňo! Dokonce prý jedno takové mýdlo vydrží mnohem déle než lahev šamponu a vůbec není zapotřebí kondicionér! No to je něco! Hned na to jsem měla svátek, což se mi náramně hodilo k tomu nechat si jako dárek nadělit jeden takový "šmýdlon" (Tak jsem si tento zázračný prostředek dovolila pojmenovat.).
Ještě jsem počkala, až odzpívám dva únorové plesy (na pódiu přeci musím zářit, a to včetně mých vlasů!!) a mohlo se začít testovat. To je totiž výhoda mateřské dovolené - můžu si takové experimenty dovolit, jelikož běžným vrcholem dne je tak nanejvýš návštěva supermarketu. A když se to nepovede, je zima, tak si na hlavu nasadím kulicha a je to! 

Rozhodla jsem se tedy o tento experiment s vámi podělit. Třeba to bude někoho inspirovat! Jak tedy vlasy vypadaly po jednotlivých umytí?

Umytí č. 1
Na obale píší: "Namočené vlasy rozšamponujte :-) přímo na hlavě šamponovou kostkou, vytvořte šlehačkovou pěnu, promněte a opláchněte. Kondicionér? Není třeba."
"Smajlík za slovem rozšamponujte naznačuje, že to nebude pěnit jako klasické šampony?", napadlo mě, protože takové ty jakože zdravější zubní pasty přeci taky tolik nepění. Tak jsem vzala kostku do ruky a rozšamponovávala po celé délce mých vlasů... a světe, div se! Pěnilo to parádně a bylo to tak heboučký!! Popadlo mě první nadšení, které zanedlouho opadlo, když jsem šampon spláchla. Vlasy totálně zhrubly, jak kdybych na hlavě měla rejžák. No jak je probůh rozčešu?
A ono to šlo. Jen o maličko hůř než normálně, ale šlo. Vlasy jsem si pak vyfénovala, abych nevypadala jako ovce (aneb vlna sem, vlna tam, ale rozhodně ne tak, aby to vypadalo hezky uspořádaně). Vlasy trochu elektrizovaly, na omak byly jakože tak zvláštně mastný, ale druhý den to bylo lepší. Tak jsem si říkala, paráda... to bude dobré! 😉

Umytí č. 2
Asi za tři dny jsem si vlasy umyla znovu. Byl večer, a jelikož momentálně bydlíme v jedné místnosti, do které je zahrnutá i koupelna (No vážně! Vanu máme na konci kuchyňského koutu!) a Baru už spala, nemohla jsem se vyfénovat. No to jsem teda zvědavá, jak budu ráno vypadat!
A nebylo to teda nic moc. Vlasy na omak mastné (ačkoliv nevypadaly jako běžně mastné vlasy) a přišlo mi, že by se z nich dalo vytvarovat jakékoliv těleso. Tak jsem si z nich uplácala culíka.
Druhý den byly vlasy ještě mastnější a třetí den ještě daleko víc, hlavně vzadu u hlavy...o tvaru ani nemluvě. Když jsem se podívala zblízka na hřeben, zhrozila jsem se! Byl totiž plný jakéhosi šedého bordelu, který jsem přisuzovala tomu, že se na hřeben práší, ale pak jsem zjistila, že to je z mých vlasů! Jako fakt?? Propadla jsem zoufalství! Chci zpátky svoje krásný lesklý vlasy!!, neb moje sebevědomí značně klesá, pokud se necítím ve své kůži, tedy spíš ve svých vlasech. 
Naštěstí existuje kamarád Google, který mi jako vždy moc pomohl. Stačilo zadat "Zkušenosti s tuhými mýdly" a trošku si počíst. Prý to trvá různě dlouho, než si vlasy zvyknou. Někomu tři týdny, někomu dva měsíce. Že snad než se vymyje z vlasů ta chemie či co? To mě trochu uklidnilo a řekla jsem si, že to tedy hned nevzdám!

Umytí č. 3
Pan Google mi taky poradil jednu zásadní věc! Místo kondicioneru je prý fajn si vlasy po umytí opláchnout vodou s citronem nebo jablečným octem. Vida! Zkusíme to! Vytáhla jsem tedy zezadu kuchyňské skříňky jablečný ocet, načež putoval rovnou do koše, protože naposledy jsem ho použila asi tak před rokem, když jsem se léčila z rýmičky (doporučuju léčivý nápoj - drcený česnek, med a jablečný ocet zalít horkou vodou - pokud jste tedy těhotné nebo kojíte a nemůžete slivovici). Ty kousky, co v octě plavaly, bych nechtěla vyčesávat z vlasů. 
Takže jsem nakonec popadla půlku citronu, zředila vodou a pěkně si spláchla hlavu. Hrubé vlasy náhle zjemnily a na dotek byly o dost hebčí. Po vyfénování (poučena z minule jsem si vlasy raději myla ráno) to bylo o dost lepší než posledně! Nevypadala jsem jako s helmou na hlavě a vlasy se dokonce i trochu leskly! Na omak byly i o dost míň mastné! To je tedy posun! Jsem zvědavá, jak to bude pokračovat.

Umytí č. 4
Vlasy jsou lepší a lepší. Už nejsou skoro vůbec mastné na omak, lesknou se a po vyfénování jsou hezky rovné, jak mám ráda. Žádná neforemná helma! Mám radost! Leč vypadá to, že bez citronového oplachu to nepůjde, což trošku anuluje zmiňovanou výhodu, že "šmýdlon" je super na cestování - uřízneš si malý kousek mýdla do kapsy a jedeš. Když k tomu ještě připočítám citron, nůž na rozkrojení, mačkadlo (dobře, jde to i růčo, ale tak z toho nevyždímu i tu poslední kapku) a hrnek či jiná nádoba, ve které si to naředím s vodou... tak už je to pomalu na batůžek. Ale ani to mě přece neodradí!

Umytí č. 5
Tak si tak pěním a pěním... a najednou mi to došlo! Zapomněla jsem si připravit citronový oplach!! Tak šup ven z vany, při čemž udělám pár kaluží na podlaze, abych zjistila, že citróny prostě došly. Co teď? Nezbývá nic jiného než zkusit ocet. Vezmu ten vinný, aspoň budu vonět jako víno! (nebo jako alkoholička?? 😃) Dokončím tedy vlasovou koupel, vyfénuji a jsem nad míru spokojená! Vlasy už vážně vypadají tak, jak by měly! Jsou jemné, lesklé a příjemné na dotek! Už se zase cítím ve svých vlasech!

Poučení na závěr? Asi na tom něco bude, že: "Trpělivost růže přináší." 

PS1: Až se potkáme, zeptejte se mě, jestli stále frčím na šmýdloni! Jsem zvědavá, jak dlouho mě to bude držet!

PS2: A jestli pofrčíte taky, pochlubte se! 😉

1 komentář:

  1. Musím učinit doznání! Nevím, ta tam bylo nadšení po pátém umytí vlasů. Po šestém a každém dalším byly vlasy opět mastnější a mastnější... a pak přišel ples, který jsem měla odzpívat...a přeci jen, potřebovala jsem mít pěkné vlasy...navíc začalo jaro a nedaly se skrýt snadno pod kulicha. Ano, je to tak! Vzdala jsem to! Šmýdlon asi není pro mě to pravé ořechové. Nemám dostatek síly na to zvládnout mít nějaký čas pro mne nepěkné vlasy. Neměla jsem z nich vůbec dobrý pocit, což je pro mě důležité. Tak jsem se vrátila zatím zpět k Timotei bez parabenů a barviv, po kterém mé vlasy září a můžu si je mýt cca po pěti dnech! Uvidíme, třeba časem objevím jinou, ještě přírodnější alternativu, která mi sedne. ;-)

    OdpovědětVymazat