sobota 23. června 2018

Pánové, chcete mít doma spokojenou matku?

Na thajské masáži jsem byla poprvé v Bangkoku. Byla to bomba. Vůbec jsem tenkrát netušila, co mě čeká, a pamatuju si, jak mě překvapilo, když si mě thaječka pěkně oblékla do plátěného oblečku (raději nepřemýšlet, kolik zpocených lidí to mělo na sobě přede mnou?!?). Když jsem potom vycházela ze salonu, byla jsem fakt zmasírovaná! Smála jsem se a brečela zároveň! Šlo to ze mě! V tu chvíli jsem si říkala (tak jako Homolka na výletě v lese): "Já bych je sem vyhnala všechny!".

Co jsem s dítkem doma a snad každé ráno se budím se ztuhlými zády od toho nekončícího nočního kojení, jsem nejednou na tu nezapomenutelnou masáž vzpomínala. A co se nestalo? Můj milý nelenil a asi po stoosmdesátišesti náznacích, že mě teda jako fakt strašně bolí záda, zakoupil mi k narozeninám poukázku!

Chcete se cítit jako pěkně naklepaný a promaštěný řízek? 

Pusťte na sebe thajku!


Loni jsem byla v našem mladoboleslavském thajském salonu Montra prvně, a to rovnou na tradiční celkové masáži. Není to tak, jako že vietnamci použíjí jednu thajskou ingredienci a nazvou to hned thajským jídlem. V tomto salonu masírují skutečné thajky! Masáž celého těla byla fajn, i když taková zázračná chvilka "po" se už nekonala. Ale pozor! Aby to mělo ten správný účinek, chodím teď na thajské masáže pravidelně. A to jednou ročně! Letos jsem byla na masáži zad a šíje, a tak jsem se rozhodla, že vám sem napíšu řádnou recenzi:

Běžte se raději vyčůrat


Vcházím do salonu a paní recepční se mě hned zeptá, jestli si ještě odskočím. Prý se jí za tento dotaz lidé smějí. Jenže slečna netušila, že udeřila hřebík na hlavičku, jelikož jsem se rovnou chtěla zeptat, kde mají toaletu. Sice jsem byla před odchodem z domova asi dvakrát, ale po 1,5 kilometru v autě, který jsem jela skoro dvacet minut (ať žije boleslavská doprava!!!), jsem jaksi potřebovala zas.

A dobře jsem udělala. Když vás paní recepční vpustí do masérské sluje, zapojí se hned všechny (no dobře, nejméně tři) vaše smysly. Okamžitě se na vás vyvalí vůně à la vonná tyčinka, vaše oči se musí chvíli rozkoukat, neb je tam poněkud šero, a vaše uši jistě po chvíli zaznamenají relaxační hudbu, která je doplněná hlasitým bubláním vody, které máte při masáži snad přímo za hlavou. Opravdu lituji ty, kteří vyzvání k návštěvě toalety nevyužili.

Po vyzvání slečny recepční, ať se vysvléknu až do kalhotek (To jako fakt? Já myslela, že mi budou masírovat jen záda??), jsem si lehla na žíněnku, dala hlavu na stranu a co nevidím - hodiny přímo před obličejem. Inu, díky tomu jsem namísto soustředění se na mé tělo, sledovala, jak to utíká a kontrolovala, jak dlouho jakou věc provádí.

Hurá na to


V tom přišla thajka (ta starší), a aniž by pozdravila či řekla jakékoliv slovo (no dobrá, česky prý neumí, budiž jí odpuštěno), místo úsměvu na mě hodila ručník a jala se rovnou do práce.

Představte si, že po vás šlape mamut a občas vás nabere klem. Trochu mi to připomínalo, když se ještě ráno snažím spát a Baruša přese mě neobratně přelézá. "Tak tohle asi 60 minut nevydržím!!", pomyslela jsem si. Každou vteřinu nový pohyb a můžete jen odhadovat, jestli to byl loket, pěst nebo třeba koleno. Přesně toto thajka provozovala prvních 17 minut (přesně odměřeno, pokud jim hodiny tikají správně). Nevím, jestli měla zrovna špatný den a potřebovala to ze sebe dostat nebo normálka?

Naolejuje-li Julie, či nenaolejuje-li Julie 


Mamut spolu s ručníkem naštěstí oddupal pryč a začalo se olejovat, a to asi 20 minut. V tomto úseku mi čas poněkud splývá, jelikož to bylo o poznání příjemnější, a tak jsem i oka zamhouřila. Byla na mě vypatlána snad celá lahvička neb pořád přidávala a má záda sála a sála...

Poté na mě zase hodila ručník a mamut byl opět na scéně, naštěstí ne na dlouho. Královna masáží řekla své první a zároveň poslední slovo "otočit", tak jsem si lehla na záda a od té doby to bylo boží. Promačkala mi paže, pak mi nadzvedla hlavu a zespod promačkala šíji a pak násedovala asi pětiminutová masáž hlavy - a to já tedy fakt můžu!

Masáž pak zakončila promnutím šíje v sedě a pobouchání zad, asi tak, jako když děláme, že křeček dupe...  Znáte to?


Babičko, posílám ti křečka. 

Tečka.


("Jako vážně už konec? Vždyť mám k dobru ještě asi 8 minut!!)

Poděkovala jsem tedy, oblékla se a odkráčela zpět domů. Thajka na mne ani při mém vřelém loučení nehodila žádný úsměv (narozdíl od thajek v thajsku, ty se smějou pořád, aniž by věděly čemu). Ale chápu. Taky bych byla naštvaná, jen někoho masírovat a mě nikdo nenamasíruje. U nás doma to je totiž vždycky masáž za masáž. Jedině tak to masírování někoho vždycky nějak přetrpím, abych pak byla i já potěšena. :-)

Doma na mě vybaf můj milý: "Máš nějakej povolenej obličej!". A taky že jo! Snad ještě týden po masáži jsem byla pořád nějaká taková celá uvolněná a vůbec mi nekřupalo za krkem! Ty mamutí šťouchance asi mají něco do sebe.

Takže, abyste se v tom, dámy a pánové, vyznali, tu je takové malé shrnutí:

Klady

  • Thajská masáž je dobrodružství, neb nikdy nevíte, co s vámi thajka v další vteřině udělá!
  • Je to fakt zážitek. Něco jiného než ty klasické známé kondiční masáže.
  • Uvolnění je potom opravdu veliké. Vážně stojí za to ty mamutí chvilky nějak přetrpět.
  • I po 14 dnech od masáže jsou záda pořád v pohodě (i po ránu) a ani za krkem mi nekřupe. Že by zázrak?!


Zápory

  • Při thajské masáži mi chybí "díra na hlavu".  Hlava musí být pořád natočená na stranu, takže se tak neuvolním a slintám.
  • Thajské masáže nejsou nic pro citlivky a jemné duše.
  • Některé pohyby/šťouchance/zatlačení jsou fakt útrpné.
  • Po dvojité zkušenosti vím, že thajky nedodržují čas na minuty přesně a pár minut vám uberou. Alespoň ty tady u nás v salónu.


A jelikož již z praxe vím, že mužům nějaké náznaky nepomohou a musí se jim vše říkat nejlépe na rovinu (a to zase pozor, opatrně, aby to nebylo až moc hrrrr), tak tu mám pro vás, páni, vzkaz:

Chcete mít doma místo "uondané" ušmudlané kuchtičky spokojenou matku
a pozornou, usměvavou, milující a peč(uj)ící partnerku? 


Vemte si děti na starost a pošlete jí na masáž! 


A to pěkně pravidelně! Nejlépe aspoň jednou za měsíc.
(Ne, jednou za rok! To vážně nestačí, muži můj! :-P)

A snídaně do postele by taky nebyla marná! :-)

Byli jste taky na thajské masáži? 

2 komentáře:

  1. Omylem jsme na slevomatu zakoupili tři masáže místo dvou pro mamku, tak se půjdu taky nechat zmastit :) Mám mít záda a šíji aloe gelem v solné jeskyni,tak jsem na to zvědavá ;)

    OdpovědětVymazat
  2. A to má být taky thajská v Montra salóně? Každopádně si to užij a nezapomeň se jít vyčůrat! :-D

    OdpovědětVymazat